april 24, 2010

En hyggelig dag.

Egentlig startede dagen idag i onsdags!
Irli havde brug for hjælp til at få boret nogle huller i de bærende betonvægge, og jeg havde lånt Birgitte's borehammer og vi var ENDELIG raske begge to! Det var mange ting, der skulle passe sammen, men ikke alene gik det godt med at få sat billeder op, det endte med, at der blev så fint og støvet af, at det var en fryd!
Hårdt arbejde for mig, trættende ud over alle grænser for Irli, men begge havde vi smil på læberne. Torsdag tog jeg så en dag i sengen og en aften i stolen, mens Joey og K. tog op til Irli og hjalp med at få smidt affald i containerne og et gammelt fjernsyn kom i kælderen til senere at blive kasseret, når det kan lade sig gøre. Det blev den helt store udrensning, tror jeg!
Idag startede så som noget rigtigt lo.., men så fik jeg først en sms om, at Birthe ville sende en bøn ud om, at jeg skulle sove i 3 timer - hvilket jeg faktisk gjorde - og så kom jeg senere op og fik sat nogle små hylder op herhjemme nu jeg havde borehammeren her, og en brandalarm blev også monteret! Så gik der pludselig brand i konen og jeg gik i gang med at male!
Kirsten havde været her forleden og givet mig nogle råd om komposition, og Kisser havde været forbi og kommet med ideer til nogle af billederne, så nu havde jeg vendt tingene i mit hovede nogle dage og forsøgte nu at finde ud af, hvad jeg kan bruge og hvad der ikke kunne bruges.
Det blev smadder godt og pludselig dukkede Birthe op i telefonen og spurgte om hun kunne komme og spise sammen med mig!
Jeg havde faktisk ikke noget mad sådan til idag og havde ikke lyst til noget, så det kom jo egentlig meget belejligt, men mens Birthe lavede mad, fik jeg lige malet lidt mere, og kunne mærke, da jeg sluttede for at spise, at det var i tide, jeg fik standset af hensyn til min ryg!
En dag fuld af 'tilfældigheder', der gjorde dagen helt fin i enden!

1 kommentar:

Kirsten Søeballe sagde ...

Dejligt at komme forbi sådan næsten helt spontant ;-)
Godt at du kunne bruge nogle fif .
Og skulle det være en anden gang så skal du bare sige til .
Kh Kisser