februar 29, 2008

Lys forude

Birgitte var forbi igår og vi talte igen - igen om min nedtur. Så kom vi på den ide, at det kunne da være, at jeg er i overgangsalderen!
Fedest - en pubertet og en overgangsalder i samme hus. Ved godt, hvem der "vinder", så jeg HAR advaret Johanne ^_^
Har trevlet nettet igennem for at finde oplysninger, der kunne af- eller be-kræfte vores teori og jeg fandt ud af, at det er højst sandsynligt, det er, hvad der foregår! Det var faktisk en stor hjælp! For det har gjort, at jeg ikke er bekymret mere for, at jeg måske var på vej til at bryde helt ned.
Så idag har jeg farvet hår (henna), lavet citronkylling, roet 30 min. selv om jeg også gjorde det igår, ryddet op i køkkenet, ordnet vasketøjet og endda skiftet fra pyjamas til at være påklædt! Store sager.
De sidste måneder har dog gjort noget godt, for jeg har skiftet vaner og har det fint med nogle af de nye. Tv er droppet, bruges kun til at se film og en enkelt stand-up el.lign. med Johanne.
À-propos, så er "øglen" lige droppet ind for at vise en masse ting, hun har fået for at hjælpe en veninde med at lave lektier.
Ellers ser jeg efterhånden ikke så meget til hende, for hun har fået en god vennekreds, som bliver dyrket grundigt. Det er en stor fornøjelse for os begge to, for det giver os begge større frihed i dagligdagen. Johanne skal ikke sidde herhjemme, fordi hun ikke har andre steder at tage hen og jeg har glæden ved at se, at hun udvikler sine sociale færdigheder i positiv retning, udover at jeg så også får dage helt for mig selv!
- men der er også dage, hvor Johanne har vennerne med hjem og så syder her af musik og larm. Dejligt at have dem her i huset. Nogengange må de godt nok konkurrere, når jeg spiller højt selv. Højttalerne, jeg fik i december, bruges næsten hver dag nu.
Nu vil jeg vende tilbage til eventyr (HP) og en kande te.

Ingen kommentarer: