januar 19, 2009

Tiden iler!

Det nye år lægger altså ud med allerede at have for få timer!
Pludselig er der gået en masse dage og jeg har ikke nået ret meget af alt det, jeg gerne ville, men en masse andre ting, jeg slet ikke havde haft i tankerne, er sket og/eller nået.
Det er midt om natten, men jeg skulle lige "lande", for idag - altså søndag - havde vi først Irli, Poul og Birgitte på besøg til at spise flæskesteg og hænge lidt ud med Johanne! Hun er lige hjemme en enkelt gang her i januar, så ingen havde set hende siden jul. Farmor Irli havde lavet alt for meget mad til jul, så jeg havde fået en færdigstegt flæskesteg herhjem i fryseren og den, syntes jeg, skulle spises, før den blev kedelig! Så det blev en dejlig frokost med nougatis til dessert. Hyggeligt.
Da huset var blevet tømt, gik jeg ind og hvilede mig. Jeg havde nemlig lovet at være til rådighed til en speciel opgave senere på aftenen: Fire frivillige fra Leaky skulle mødes og lave en slags radio-udsendelse om, hvad det er, vi laver i Læsegrupperne.
Det var enormt spændende og jeg havde helt ondt i maven af nervøsitet, for een ting er at sidde velovervejet og have ordbøger og mulighed for at slå ord og meninger op på nettet, men det er noget helt andet at skulle tale fra leveren! Og så er der lige dét med at føle sig ind på, hvordan de andre i gruppen fungerer og at få fornemmelse af, hvilken rytme der skal bruges for at tiden bruges bedst muligt. Men der er også det med at skulle høre sin egen stemme! DET er jeg så ikke helt sikker på, at jeg klikker ind på!
Bagefter optagelsen blev Hilde og jeg hængende, for Hilde havde en sang, hun skulle bruge tekst til, og sangen skal bruges som en intro til Læsegruppens segment hver gang vi sender - hvilket vil blive ca. en gang om måneden. Det blev til hektiske 3 timer med intenst samtale over Skype - heldigt, det er gratis via nettet - og mange grin. Hilde er heller ikke engelsktalende til hverdag, men behersker sproget bedre end mig og så er hun helt på hjemmebane, når det kommer til det tekniske - det er hende, der redigerer udsendelsen her bagefter.
Det var fantastisk at deltage i sådanne opgaver og måske bidrage positivt til noget, som mange andre bliver underholdt af! Hedt. Nu er jeg så træt, for jeg skulle også lige ind og følge med i de daglige opgaver, der jo lige var blevet rykket nogle timer, men det er helt fedt. Vi har lukket for Læsegruppen for den ene bog, og arbejder nu med oplæggene til den næste. Så der skal tænkes videre.
Jeg får roet og lytter til "lydbånd" - nu om dage er det jo på CD - og det er faktisk helt spændende. Igår fik jeg roet 10 min. ekstra, for jeg skulle lige høre næste kapitel også. ^_^ Det er sejt at udvide mine horisonter.
Foruden at jeg har et billede i hovedet, som jeg skal lave, fordi det indgår i det, der handler om at udvikle mig - tage hånd om fortiden og finde ro med det - har jeg også påtaget mig at skabe et billede, som - hvis det bliver godt - vil skulle bruges til t-shirts og repræsentere Læsegrupperne ved den kongres, der skal være i Boston i maj måned. Det kunne være lidt fedt at lave noget, der kunne bruges dér! Noget at være lidt stolt af. Og jeg har allerede styr på, hvordan jeg vil gå frem, og hvordan det skal se ud, men det bliver spændende at se, om det kommer til at virke!
Nu er det vist tid at forsøge at sove lidt! - godnat.

Ingen kommentarer: