maj 16, 2009

Sikke en uge, sikke en dag!

Jeg kan virkelig mærke alle fibre i min krop! Men først det vigtige:

Det nye medlem af familien, Trunte kalder vi hende, falder fint til.

Jeg hentede hende i tirsdags fra dyreinternatet i Rødovre, hvor Sille også kommer fra. Trunte havde været der i temmelig lang tid og havde ifølge personalet brug for hurtigt at komme til et nyt hjem, så det var jo egentlig 'heldigt', de baby-kaniner, jeg var ovre og se på sammen med Johanne, alle var hanner, for på den måde, var der jo så plads til Trunte. Havde vi fået en eller flere hanner her, ville Juice med stor sikkerhed have bidt dem - evt. til døde - og det havde været for grusomt, men det er jo naturen, der inde i billedet dér, så sådan må det være.

Idag brugte jeg så - på en pludselig indskydelse - flere timer i haven, hvor jeg fik flyttet, ombygget, ordnet inde i skuret og mangler kun en lille ting inde i skuret, som jeg håber, jeg har mulighed for at få ordnet imorgen - gosh, klokken er 2:38! Hvor er tiden blevet af?

Nå, men jeg er sikker på, der var underholdning nok til alle kaninerne, for ud over at ombygge, flytte ting og jeg fik også vandet, så havde jeg ikke engang givet mig tid til at skifte fra pyjamas, for jeg gik egentlig og havde til hensigt at gå i et bad (hvilket jeg så gjorde her til aften istedet), men det skulle ikke undre mig, kaninerne grinede ad mig.

Det var ting, jeg længe havde ønsket at få ordnet, der kom fra hånden idag, så nu mangler jeg kun den ting i skuret og senere - en dag, hvor jeg igen kommer i stødet - skal jeg så ombygge et bur, som B. har skaffet til mig på genbrugsgården. Der er lavet plads til det hele og jeg har delene til at ombygge med. Det er meningen, at der hele tiden skal være et ekstra bur til rådighed. Det kunne være sygdom eller en kanin i vanskeligheder et sted, men jeg har det bedst med at have et ekstra bur. Det er heldigt, jeg kan ordne nogen ting selv og har godt værktøj til det, og jeg er meget opmærksom på at være taknemmelig for det ting, jeg kan lave.

Igår og idag lod jeg døren til Truntes bur stå åbent og med et brædt sat til som slidske, så hun kan gå ud selv, når hun er klar til det. Begge dage har hun siddet meget og kigget ud på de to andre kaniner. Juice (hannen) har været oppe i Truntes bur et par gange, men han er udmærket klar over, at han ikke må, så det er kun at jeg hæver stemmen, så farer han ud igen, som skudt ud af en kanon (eller skidt ud af en kanin). Jeg er spændt på, hvornår hun har samlet mod nok til at løbe ud til de andre og tage de kampe det kræver, at få en plads i familien. Hun ser ud til at have det herligt, oplever en masse nye ting, men er stille, rolig og meget sød at omgås.

Sidste billede for idag (inat) er Sille, der roder rundt i det nye spinat-bed! Det bliver sjovt at se, om der overhovedet kommer spinat op.

Ingen kommentarer: