maj 06, 2009

Hvad er der i jorden?

Ok, jeg har sået!
Der er plantet ud - de er snart spist!
Der er vandet - det er inspiceret og pelsen er tørret bagefter, for det er svært at inspicere og holde tilstrækkelig afstand på samme tid!
Der er ryddet op - også checket ud og hoppet op på og ned af!

Det er en travl tid for kaniner i haven her. Men det bedste er dog, at jeg nu endelig kan se, hvad det er, jeg har sået i altankassen, som jeg har sat ved siden af rampen (mente, det var lidt kreativt at sætte den lige dér!):Det er da selvfølgelig kaniner, jeg har sået! Det kunne jeg da have sagt mig selv!!!

Ellers er den gode nyhed her i huset, at Johanne er optaget på det sted, hun havde søgt ind for det næste år! Vi fik lige nyheden her i weekenden, da hun var hjemme og hun blev rigtigt glad. Jeg er bare stolt af, at hun klarer det hele selv - tager selv beslutningerne og tager selv ansvaret for, at der bliver søgt de rigtige steder. Flot klaret!!!

Pollen er selvfølgelig ikke sjovt for mig, men jeg nyder alligevel i fulde drag, at det syder og bobler! Jeg er færdig med det bestilte maleri, så når det er tørt, skal det afleveres og jeg håber, jeg får lov at se, når det er kommet op at hænge!
Der er gang i forberedelserne til de næste 2 malerier og jeg skal en tur inden om 2020Vision, for jeg har fået kunstnernummer og kan nu begynde at udstille malerier 20x20 cm. og sætte til salg inde i det galleri, hvor de har til huse! Det er noget spændende noget. http://2020visions.dk/dk-hovedindex.html - er linket til hjemmesiden om dem! Der er også en adresse.

Så har jeg tilmeldt mig et forfatterkursus, som en af boghandlerne på nettet stillede til rådighed for sine kunder. Det er sjovt og inspirerende for mig, for jeg ønsker, at jeg kan blive noget bedre til at udtrykke mig på skrift. - Og jeg er kommet i redaktionen for det lokale beboerblad! (hehe) Store ting foregår i Ishøj!
Nå, men det alt sammen lægges sammen og jeg har det herligt med de ting, jeg sætter igang omkring mig - og i mig! Øverste etage skal ikke tro, den bare kan gå på pension! Faktisk kæmper jeg nu endnu mere med min frustration over alt det, jeg gerne vil, men ikke formår at kunne - lige nu!!! Senere, ja, men jeg vil NU! Male, skrive, chatte, ordne møbler, bage, læse, lære nye ting, møde nye mennesker ...
Suk! Baby steps! Engang imellem er jeg knotten over de små skridt, men jeg forsøger at holde fast i, at det er positive ting, der sker og er i udsigt!

Så idag har jeg fået gjort hovedrent - ting, jeg ikke selv kan nå og ikke har kræfter til at ordne. Et fantastisk supplement og jeg så selv en bekræftelse på, at jeg og den hjemmehjælp, jeg har til rådighed en gang om ugen, klarer det ganske fint, så her ikke gror gammelt skidt og bliver ulækkert. For mig er det vigtigt, at jeg får frigjort energi til de stimulerende ting, når nu der ikke er så meget af den (energi altså!). Jeg synes, jeg alt ialt får rigtigt god hjælp og det er helt afgjort på min taknemmeligheds-liste!

Johanne og jeg var til en dejlig fest i anledning af Milles konfirmation, og jeg må altså konstatere, at den pige er helt specielt dejlig. Der er en atmosfære af kreativitet og evne til at hygge i den familie, som gør det herligt, at acceptere invitationer derfra, og Mille, hun er skøn! Jeg var meget glad for, at jeg kunne holde ud hele eftermiddagen og få nogle gode grin. Det ryger også på listen! Tak familien H.

Ingen kommentarer: