maj 26, 2009

OP og ned

En kanin, der falder godt til og en herlig Kristi Himmelflugts-ferie (godt nok afsluttet med lidt drama, men sådan kan det være med mig og en 15 årig i samme hytte).
Trunte er lidt ude, men har hele tiden sin dør åben nu, så hun selv kan vælge, men hun mangler stadig noget muskelmasse, selvom hun tonser glad op og ned ad de 3 niveauer, hun har i sit bur. Det er god træning og jeg synes, hun skal have et lidt roligt tempo, for hun er godt nok tynd og svag i sin muskeltonus. Der vil være synd at jage hende for meget ud, når hun ikke har kræfter til at klare sig ret længe ad gangen overfor de to andre. Det går dog fremad, så hendes forpoter snart kan tage fra, kan jeg mærke.
Den lille ting i skuret, der lige manglede at blive ordnet, mangler stadig at blive ordnet(!), men kommer tid, kommer råd også. Håber så bare det ikke rådner væk inden jeg får det ordnet!
Så til gengæld er jeg kommet i gang med et strikke-projekt for Irli. Vi fik endelig hentet garn - det er såmænd også kun et år siden eller mere, projektet blev aftalt, men ... erm ... øh ... ok - det var så det med tid og råd fra før! Og nu var det altså tid. Herligt igen at bruge hænderne til noget fornuftigt, og med nogle nye lyd-bøger, går det helt strygende, når der ikke er noget på flimmeren og computeren skal køle lidt af.
Jeg har fået set nogle billeder fra den kongres i Boston, hvor T-shirts med mit motiv gik rundt her i weekenden - altså nogle mennesker havde T-shirts'ne på, ellers havde det været spøjst, og jeg synes, de er virkelig flotte både menneskene og bluserne. Der er blevet refereret derfra, at mange kongresdeltagere var imponeret af T-shirts'ne. De ser rigtigt flotte ud på de fotos jeg har set inde på Facebook af nogle af Læsegruppens ledere, så nu ser jeg frem til, at jeg får tilsendt de T-shirts, jeg har bestilt.
Idag fik jeg tilsendt brochurer om det billede - Venuspassagen, der bliver brugt af Nasa/UN(SOHO) organisationen til den omrejsende udstilling og de havde lagt en masse spændende materiale om solen med. Næsten lige så spændende som T-shirts'ne!
Hov og nu jeg er i billed-afdelingen, så har jeg været inde i 2020Vision og aflevere 5 malerier - 20x20 cm. - som så er på display og til salg! Det er da også lidt spændende! Og endnu et nyt projekt for mig.
Næste projekt er, at jeg er blevet medlem af redaktionen på vores lille beboerblad. Nå, ja, men det er sjovt at lave noget udadvendt og fint, at det er en mindre gruppe, jeg henvender mig til. Skriveriet er noget ret nyt, men faktisk startet, fordi jeg har kunnet se, at jeg trænger til noget træning. Alt det, jeg skriver for Leaky Cauldron, selvom det godt nok er på engelsk, har givet mig lyst til at forsøge at finpudse lidt på fortællemåden - grammatik har jeg for længst opgivet, for jeg synes, det er vildt kedeligt! Nu er jeg så med i en skrivegruppe og så ser jeg, hvor det fører hen. Måske skulle jeg endda overveje at tilmelde mig et kursus i skriftligt engelsk, men jeg har nu mere kig på at lære italiensk! Ha! Næste projekt?

Ingen kommentarer: