oktober 29, 2012

NaNoWriMo 2012

Det var noget, jeg i 2009 prøvede at deltage i.
National Novel Writing Month.
Selvom det er amerikansk deltager folk fra alle mulige og umulige lande - og på hvert deres sprog. Der er ingen grænser der.

Det gælder om at skrive 50.000 ord på en måned. Der er INGEN, der bedømmer indholdet. Kun skal man oploade teksten for at en computer checker, at det ikke er 50.000 ens ord. Man skriver for sin egen - udelukkende for sin egen skyld.

Om der kommer en fin bog ud af det, er op til een selv. Der er dog næppe nogen bøger, der er udgivet i den udformning forfatteren gav teksten oprindeligt. Så, et godt grundlag for mere eller bare for at prøve at skrive en tekst.

Det gælder om at give los og absolut IKKE tænke på stavning, sætningskonstruktioner eller andet fancy. Bare tonse derudaf. En slags 'brainstorming' ... for at bruge et godt dansk udtryk.

Baggrunden for at jeg prøver igen er, at jeg lige havde det så godt med min træning, men har, efter en fysisk nedtur her i sommer, svært ved at komme igang igen, og da træningen havde gjort, at jeg er blev mere udholdende når jeg f.eks. maler, så vil jeg gerne tilbage. Kroppen vil bare ikke rigtigt. Det gør forbandet meget øv sur røv ondt. Nedtur. Jeg savner at ro. Udover det fysiske kick, så gav det også mulighed for fordybelse i de minutter, jeg roede. Næsten som om der blev ro i knolden.

Så for at bruge endnu et trick på at aflede, så tyr jeg til at skrive igen. Går jeg i stå en dag, kan jeg altid skrive om det store maleri, jeg lige er blevet færdig med. Der er nok at skrive om.

Nu har jeg lovet at deltage, så nu er det bare at gennemføre.

NaNoWriMo genvej.

Ingen kommentarer: