marts 21, 2009

SÅ lang tid siden?

Tænk, jeg synes ikke, det er så lang tid siden, jeg sidst lavede en post her!
Nå, men i mellemtiden er der sket - ikke særligt meget udadtil - men en del af de mere stille sysler er fra hånden, ligesom jeg er i gang nu med en mega-spændende bog, der beskriver mange af de emner, jeg har beskæftiget mig med gennem tiden på en anderledes tydelig måde. Det handler om måden at tænke og handle på, og hvilke konsekvenser, det kan have, når tanke og handling ikke helt følges ad!
Der kommer nok mere om det senere, når jeg har fattet det lidt bedre.
Ellers er foråret jo i fuld gang med at være sit sædvanlige forræderiske selv, så da der var en dejlig varm solskinsdag og jeg satte mig ud til kanin-selskab, tænkte jeg ikke på, at der stadig er vintertemperatur i skyggen - og min r.. -mås var jo i skygge, selvom jeg sad og følte solens varme på mit ansigt, så jeg har måttet betale dyrt og smertefuldt i 3 dage nu, fordi min lænds muskler bliver helt krampagtige efter kulden og så har de svært ved at slippe taget igen. Jeg er temmelig sikker på, jeg bliver klogere inden jeg bliver 100 år gammel!
Stille og roligt, sådan går dagene ellers. Irli var lige årsag til nogle bekymrede dage, men heldigvis ser det ud til, at hun har fået has på den lungebetændelse og får renset ud i vandet i lungerne, der kom efterfølgende! Så vi har været sammen til generalforsamling i Kunstforeningen, som altid en meget hyggelig oplevelse og med en masse kram fra gode mennesker. Jeg fik ikke sagt ordentligt farvel til alle, men det er den pris, der altid betales for at sidde i kørestolen, for det er ikke sådan til at komme rundt imellem møblerne. Så jeg må have hilsenerne sendt afsted ad anden vej.
Det ville nu være rart, hvis vejret kunne blive lidt varmere i det, så jeg kunne tage ud i Kunstforeningens hus om mandagen igen (og hvis der ikke er hunde derude), for jeg savner fællesskabet. Men sidst på måneden begynder et nyt malekursus og det ser jeg meget frem til. Den udstilling, jeg skal afholde i april måned på Jonstrupvang, har jeg sådan set billeder nok til, men jeg har nu altså et billede i mit hovede for tiden, som jeg gerne ville have ud på lærredet og det kunne da være rart, hvis det kunne komme med på udstillingen, men på den anden side så er det også sådan, at der vil blive meget bart herhjemme, når alle billederne kommer på udstilling, så jeg kan jo male det til at pynte, mens jeg har udstillingen kørende. Det kunne jo også være rart ikke at udstille billeder, jeg ikke vil sælge.
Nå, men jeg må i seng og læse et afsnit mere i bogen og hvile ud til imorgen. Jeg skal en tur op i byen og så skal jeg ellers gøre mig klar til der skal optages et indslag mere på søndag. Det går lidt nemmere, hvis jeg har læst på emnet, for at diskussionen bliver mere flydende. Det er ihvertfald sjovt at være med til, og vi får en pæn respons på, at der er mange, der lytter til det.

Ingen kommentarer: