maj 13, 2008

Kartofler

Ja - kartofler. De kan godt være årsag til en del spekulationer.

Her får vi hver 14. dag en dejlig grøntsagskasse og en del andre varer lige til døren. Nemt og bekvemt, men der er altså kartofler i hver gang. Sådan er det nu engang.

Det er så også sådan, at jeg skal passe lidt på med kulhydrater, hvor kartofler desværre hører ind under, så jeg tilbereder ikke så tit noget med kartofler, for det er en meget stor fristelse for mig. Jeg holder meget af kartofler.
Johanne er ikke super-begejstret, med mindre de laves til kartoffelmos, så hun undværer gerne.

Der var ca. 3 kg. kartofler i køleskabet idag. Hm.
Imorgen skal jeg lave oksesteg i gryde og med et par kartofler til, men der er langt til at få brugt 3 kg. Suk.

Igår fik jeg at vide, at Johanne skulle spise hos en veninde idag.
Idag fik jeg kl. 15 at vide, at der ville komme 3 til middag! HVA'`?
Ca. 10 min. panisk tankevirksomhed og en del protester senere fik jeg så ideen om svensk pølseret. Hen til købmanden og hente pølser (og is og jordbær). De unge blev sat til at rense kartofler og blev overraskede, da de også skulle have sat kartoflerne til at koge! De er nu intelligente, de unge - bare ikke altid så det ses.

Så nu er der ingen ukogte kartofler i køleskabet mere, der er svensk pølseret til på fredag og endda nogle små lækre kartofler til imorgen. Det er da lige til at holde af den slags dage.
- Kartofler - yes!

Ingen kommentarer: