maj 04, 2008

Ude i pollen-havet!

Idag vovede jeg mig ud i det gode vejr, selvom jeg vidste, det ikke ville være verdens bedste ide, men jeg havde altså u-opsættelige opgaver at løse: Jeg skulle forsøge at bytte en bluse, som er lidt for stor og så se, om jeg kunne få købt en bluse mere til mig selv!
Irli og jeg begav os afsted til Vallensbæk, for der ligger en dejlig butik med god plads til kørestole, kunder og tøj i gode størrelser og det bliver altså rigtigt vigtige punkter, når der er 2 kørestole, 2 "halv-store" damer og behov for noget fornyelse i skabene.
Jeg fik ikke byttet min bluse, men jeg kan så godt lide den, så jeg beholdt den. Det bliver garanteret skønt, når det bliver rigtigt varmt, at den slet ikke strammer! Men jeg fik købt en bluse mere - i den rigtige størrelse - og så kørte vi i Netto for at hente lidt småting, men den er da lige så tosset med at have rod i Vallensbæk som i Ishøj, så det var overflødigt, men så er det prøvet.
Så fik jeg nævnt Planteskolen - og Irli fik foreslået, at vi kunne da køre derhen. Tosset, fordi der var så meget, at jeg næsten fik ondt i øjnene og var næsten 15 min. om at bare at vælge mig en elefantgræs! Suk. Jamen, der var 14 forskellige sorter og hver sort havde forskellige farver og altså ... Jeg valgte en med hvide striber, hrmph.
Vi fik købt en Eucalyptus hver og jeg fik purløg og persille til persille-potten. Det var en herlig tur alt ialt, men kors hvor har Vallensbæk dog nogle elendige veje til kørestole! Irli prøvede at køre inde på fortovet, for cykelstien hælder noget med 10-12 grader - det er altså ret meget, når man sidder på en lille trehjulet tingest!!! Men problemet med deres fortove er, at der ikke er op- og nedkørsler til kørebanen, så både Irli og den stakkel, der måtte komme med en barnevogn skal ned og op ad meget høje kanter. Da vi skulle krydse kørebanen for at komme over til Planteskolen, var der så stor højdeforskel fra cykelstien, at mine varer hoppede ud af kurven og jeg fik umådeligt ondt i en i forvejen mishandlet ryg (jeg havde lavet en forkert bevægelse ovre på genbrugsgården, forinden jeg mødte Irli), så jeg så stjerner for øjnene og jeg ved godt, hvad det kommer til at koste mig det næste stykke tid.

Ellers sidder jeg mest og hygger med computeren/internettet. Jeg har fået en ny opgave af mig selv, hvor jeg skal lære et nyt system at lære til computeren, så jeg har delt harddisken op, så jeg har sådan set 2 computere, men på samme maskine! Ja, det kan virke lidt sort, men jeg håber, det bliver mere gråt.
På internettet bruger jeg meget tid på en engelsk/amerikansk side for Harry Potter-fans, for det er ret hyggeligt og jeg får brugt en masse engelsk. Mit næste projekt i den afdeling (sprog/internet) er at prøve en af de tyske fan-sider, for så kan jeg få brugt mit tyske lidt mere! Altså, jeg synes det er rart at bruge det, jeg nu engang er god til og jeg kan så også holde mig i form til at være til hjælp for Johanne i forb.m. skolearbejdet, som jo hele tiden bliver mere avanceret. Jeg nægter bare at øve noget matematik-noget, for dér må hun altså klare sig selv ^_^ og så bruger jeg det dér med sprogene som en god forklaring til at beskæftige mig endnu mere med Harry Potter - #%"##&# - jeg er god!

Ingen kommentarer: