juni 14, 2008

En god periode jeg sætter pris på

Der er sket lidt altså, men jeg har ikke nået at blogge før nu. Det er der heldigvis en god grund til denne gang.
Vi tog en tur til Sverige for at besøge en forretning med fest-artikler, så vi kunne se, om der var noget, vi kunne bruge til festen i oktober. Samtidig kunne vi se efter glutenfri produkter, for det har de meget mere af derovre i S. En herlig dag med Lene og ungerne.
Så tog vi en tur i Tivoli. For mig var det årets første besøg derinde og Poul gav en skøn frokost i Søcafeen, hvor jeg altid får en excellent behandling, trods de hensyn der skal tages både mht. kørestol og brød.
Næste dag deltog Johanne i audition til Talentshow 2008, hvor hun gjorde det aldeles glimrende!
- Og så skulle jeg have hvilet, men Kunstforeningen havde arrangeret en tur til Louisiana, hvor de havde en udstilling af Giacomettis værker - både figurer og malerier, så det måtte jeg altså bare med til. Jeg har ikke set noget Giacometti siden jeg gik i gymnasiet, men det havde gjort så stort indtryk dengang, at jeg kunne se, de ikke havde de figurer, som jeg dengang havde set! Med min hukommelse er det noget af en bedrift!

I den forløbne uge fik jeg så hvilet noget, men ikke før jeg havde været ude mandag og male nogle af de indtryk, udstillingen havde givet mig. Gæst til middag tirsdag og krimiaften onsdag -
Så torsdag havde jeg feber og ondt i halsen, for nu ville min krop vist tvinge mig til at lave ingenting.
Idag har så været en skøn dag, hvor Johanne gav mig mange timers hjælp med at få kasser med bøger ned fra loftet, og Irli kom og var lynhurtig til at sortere ud i dem og så kørte Johanne og jeg afsted med en stor trækvogn spændt bag på el-stolen og med møbler, bøger, pap, hynder og hvad-havde-vi-liggende-ellers som kunne afleveres på genbrugsgården.
Bagefter havde vi kaffe og kage - party! Birgitte, Heidi, Poul, Irli og jeg - og Johanne vist også i 5-10 minutter, for nu havde hun gang i noget andet ^_^

Jeg er taknemmelig for, at jeg imorgen har muligheden for at tage ud og male nogle flere af de billeder, der bobler rundt indeni og at jeg har fået hjælp til at få lavet så meget, at jeg har god samvittighed ved at tage ud og "lege!
Vi flytter mellem d. 7. og 14. og det ligger hen over alt, hvad jeg foretager mig i øjeblikket, men jeg ved det går godt.

Ingen kommentarer: