september 05, 2008

Der kommer regn i nat

Der var ellers kommet gang i maling af vitrineskabet - det har fået 2 lag allerede - og jeg skal have vasket tøj, der ikke kan tørres indendøre og jeg har ikke tørretumbleren herovre i "Erimitagen", så ... øv! Regn generer mig ellers ikke så meget, når bare temperaturen ude er ok, men lige nu er det altså ikke et godt tidspunkt.
Mens jeg malede skabet ude i haven idag i det vidunderlige vejr, havde jeg en lille hvid "plet" futtende omkring mig. Juice er blevet en sød og mere rolig kanin, så idag fik han lov at få selen af, og alligevel kunne jeg bare tage ham, da det var blevet mørkt og sætte ham i buret efter en nussetur! Herligt.
Jeg glæder mig vildt til at se ham hjemme i haven. Hvilket fører mig til:

A propos haven, så flytter vi hjem igen d. 19.! HURRAAAH

Jeg skal have sendt bud efter assistance, for jeg magter ikke at flyttemændene skal pakke tingene ud og så dirigeres rundt for at sætte på plads! Det bliver for meget på en dag for mig og det har ingen glæde af!
Men som det første har jeg fået aftalt, at d. 18. kommer Birgitte og hjælper mig med at sætte reoler op, så er der en god chance for, at jeg kan få pakket ud i en fart! Det gælder jo bare om at få tingene til at fungere, indtil festens overnattende er gået hjem! Det er ihvertfald et midlertidigt mål, jeg har sat, og jeg tror på, det er realistisk, men stadig med plads til små afvigelser, for det må der være, når menneskene og elementerne skal finde frem til samme sted.

Sædvanen tro har jeg travlt i min knold med at prøve at overskue - lægge planer - så jeg føler, jeg har styr på tingene, men mere usædvanligt, så er det ikke et absolut for mig, at det hele skal være perfekt, for jeg føler mere, at det må komme, som det nu bedst kan. Det er da rart, at jeg kunne lære noget af genhusningen og jeg har lært, at jeg kan have det hyggeligt, selvom alt ikke er "perfekt" eller der er orden, så jeg skal have med mig tilbage, at når jeg nu får plads til at røre mig, så skal den ikke fyldes ud med alt muligt. Den skal bare nydes!
En ting, jeg har sat mig for, er, at jeg vil lave malerier hjemme! Det kan være de små acryl-ting, jeg hygger mig med at skabe, men der er ingen grund til, at jeg ikke maler, bare fordi der ikke er vasket op! Ja, ja, andre har fanget den før mig, men bedre sent end aldrig, så det skal nok gå! Jeg bliver alligevel 320 år, så der er tid nok at tage af! ^_^
Festen! Jeg må hellere snart overveje, hvad jeg mangler at få købt og hvad vi skal ende ud med! Det må blive imorgen - næ, der skal jeg til frokost hos Majbrit sammen med Irli - herligt, så må det blive en anden dag! Det lykkes jo nok!

Ingen kommentarer: