november 01, 2008

Halloween

Det er jo ikke normalt en højtid, vi her i Danmark højtideligholder, men det sniger sig langsomt ind og kommer jo egentlig som en blandings-fejring fra en old-gammel skik, hvor man bad for afdøde sjæle og en anden, hvor man forsøgte at fortrænge alt mørket, så mon ikke danerne engang fejrede noget ved denne her tid?
Nu er der Kulturnat mig her og der og alle vegne - ihvertfald i Københavns-området og så ligner det lidt alligevel!
Alle Johannes edderkopper og kranier kan så alligevel bruges til noget, og jeg "spillede på begge heste", da jeg satte flagermusene på engle-skabet. ^_^
Jeg lånte nu kun lidt af hendes ting igår og så bagte jeg ellers Pumpkin Pie (Græskartærte) og Treacle Tart (Sirupstærte) og serverede med en masse flødeskum til. Hold fest, hvor smagte det godt! Så jeg tror, at nu fejrer jeg også Halloween (men måske en anelse oftere i løbet af året!).
Treacle Tart er fra bøgerne om Harry Potter og jeg har længe haft lyst til at prøve, hvad der skulle være så fantastisk ved den, som forfatteren lader skinne igennem i bøgerne, så da en af de andre fans havde lagt en opskrift ud på hjemmesiden, kopierede jeg den og tilpassede den til glutenfri og reduceret sukker!
Vi var 4 "tøser" og vi spiste altså hvad der svarede til en hel tærte, hvilket var ganske godt klaret af os! Her er, hvad der var tilbage af 2 tærter, da Irli, Birgitte og Kirsten var gået! Hygge over hele linien!

Ingen kommentarer: