oktober 30, 2008

Hvor blev hun af?

Stor begejstring og utilfredshed er de skiftende udtryk fra 2 små pelsdyr!
Begejstringen bryder ud, hver gang burene åbnes og de får lov at løbe rundt og deres kropssprog er meget tydeligt: Det her er lige sagen!
De er kaniner, der skændes om pladsen, hygger ved den samme mælkebøtte og arbejder hårdt på at få ædt sig fede til vinteren, sådan som deres instinkter er indrettet.
Det dér med udtrykkende "skændes" og "hygge" er fuldstændigt overflødigt menneskeskabt gejl, som kaniner ikke tager sig en s...por af, og det er så også den lille detalje, at man bliver fanget ind, når det er regnvejr!
Fuldstændigt tåbeligt - "fortæller" deres kropssprog og idag fik nettet ved døren til Juice's bur en ordentlig tur med kløerne, for at jeg ikke skulle være i tvivl om hans utilfredshed!
På billedet herover er Sille lige blevet lukket ud, men Juice kan vældigt godt lide at "besøge" hende i buret, så det tog lidt tid, før det gik op for ham, at Sille altså sidder ude på "Engen" - hun er lige til at skimte i baggrunden!

Det bedste ved hele ugen er mandag, fordi jeg tager ud og maler, og så torsdag for dér tager jeg ind til København bag Rigshospitalet og går til forelæsninger om Astronomi! Det er vildt sejt for mig og nu har jeg endda fået betalt læreren, for der var ikke til undervisningens-gebyret i august, så jeg fik lov at betale i mindre rater! Jamen, nu har jeg også tilmeldt mig undervisning fra januar, men dér bliver det om onsdagen og jeg glæder mig allerede! Og jeg har bestilt hos Universet, at der er penge nok til det, vi skal bruge penge til!

Nå, men imorgen er det Halloween - Ja, tak, men det er vi jo ret kølige over her i Danmark. Ishøj holder Kulturnat i Bycentret, men private fejrer meget sjældent noget som helst i den forbindelse.
DET laver jeg så lidt om på her! For jeg er jo igang med det der HarryPotter-noget og når jeg sidder og "taler" med de andre på sitet - vi laver jo andet, end at lige arbejde! - så bliver jeg altså lækkersulten af alle de opskrifter, der ryger gennem cyber-space! Så nu har jeg sat mig for, at jeg bager en "Treacle Tart", som er Harry Potters livret og åbenbart noget, man bruger at få til højtiderne mange steder i England, USA og vist også andre steder. Flødeskummet, der skal spises til tærten, gør, at jeg tager fat på opgaven! Mon ikke sådan en tærte ryger ned, når der er flødeskum? ^_^

Ingen kommentarer: