april 03, 2008

HUN MANGLER ET SHOPPING-GEN !

Efter 4 timer i København med Johanne kan jeg konstatere, at det pige-barn mangler et gen! Det er komplet u-interessant for hende at shoppe - gå og kigge efter tilbud og finde spændende ting - NOPE, det er nærmest en pine for hende!

Vi fik dog brugt en masse penge, for jeg havde planlagt, at vi skulle købe undertøj til hende, efter jeg havde opdaget, at noget af hendes undertøj var fra da hun var 6 år gammel! Det kan hun jo ikke have med på efterskole, for søren! Så ved hjælp af en rigtig sød (ung) ekspedient, fik hun valgt noget og så gik vi på jagt efter en rød øjenskygge! Det kunne ikke findes i Magasin, så det blev det ikke til og så er det da egentlig et held, hun er så uinteresseret i andet, for det kunne have været dyrt - 435 kr. for en øjenskygge et af de steder, vi kiggede! Hvem hulen giver det? Selv hvis jeg havde penge nok, ville jeg håbe om mig selv, at jeg ikke spildte ressourcerne på den måde! Hm.

Så hjem til Ishøj og ind for at købe den kjole, hun hele tiden har talt om.
Den er sød, men overraskende er det, at hun ville have en kjole, når jeg ser på hendes måde at klæde sig på til hverdag (og hidtil til fest også), men måske er hun i gang med at finde ud af, at det er lidt rart at have noget festligt på en gang imellem. Ihvertfald har hun talt om, at kjolen skal bruges til nogle fester her i foråret, festaftenen på astmalejren til sommer og til hendes egen fest til oktober. Ja, så er 350 kr. jo ganske billigt sluppet.

Hjemme i hytten - på med Stand-up med Eddie Izzard: "Cat, are you drilling? --- Noo, I'm just purring" - popcorn - mælk og kaffe til mig! Ånde langsomt ud og flade den!

I Uge 27 skal vi genhuses i 2-3 måneder (der loves 2 måneder, men hvornår har sådanne håndværks-planer sidst holdt - mit køkken er stadig ikke helt færdigt efter 2 år !!!), så jeg kommer ikke til at kede mig foreløbig! Det var heldigt, at Birgitte fik sin genhusnings-advis for 3 uger siden, for hun satte mig i gang med at kontakte ham, der er ansvarlig for renoveringerne af boligerne, og på den måde fik jeg at vide allerede nu, hvornår vores hus var sat til at få en omgang. Det giver alligevel noget mere tid til at tænke over, hvad der skal prioriteres og hvordan det kan gribes an - især mht. hvad jeg behøver hjælp til.

Jeg er taknemmelig for, at mine kræfter langsomt vender tilbage - især de psykiske - og nu er jeg oppe på 5 timers søvn i døgnet. Yes!

Stener lige nu med computeren i skødet, musik blæsende i ørerne - en herlig aften. Johanne sidder med sin computer (i sit eget skød ^_^) og med sin egen musik blæsende i sine ører - og da vi begge har det med at skrue ret højt op, skriver vi sammen via MSN, hvis der lige skal gives en besked eller kommentar ---- og vi sidder i samme rum! Fagre nye verden - DET er humor !!!

Ingen kommentarer: