april 08, 2008

YEAH - I'm back

Havemøblerne er stillet frem.
Krukkerne er tilplantet og arrangeret - skal garanteret flyttes nogle gange endnu før vinter!
Billeder bliver malet. 2 mere er under bearbejdning og ideerne kommer stadig myldrende.
Fødselsdagen kom, som den skulle, lige på d. 5. og var hyggelig - med en masse kage! - de 2 kagebunde, jeg havde bagt, var nemlig i bradepandestørrelse og vi var kun 5 om at dele! MMMMM.
Energien er på vej tilbage - og jeg prøver at passe på ikke at blive overmodig. Sover stadig mere end før, selvom den lige smuttede igår med kun 2 timer, men det er altså alt ialt bedre!

Godt nok glemmer jeg at sørge for aftensmad indimellem - der er ikke grund til at huske den slags småting! Johanne tager det i stiv arm og vi klarer den med et par madder.

Der ryger nogle tanker i retning af den kommende genhusning i uge 27:
Birgitte er lige nu genhuset, for at hendes hus kan gennemgå den samme procedure, vi skal igennem, så jeg kan bruge hendes erfaringer. Jeg får færre overraskelser, end hvis jeg aldrig havde hørt om det før og kan allerede se, at det ikke er spor nemmere, end hvis vi skulle flytte permanent. Så vi kan lige så godt se at få det bedste ud af det.

Jeg er i gang med at forberede til nedpakning af stue og køkken-/alrum, ved at jeg kigger kritisk på, hvad der bliver brugt og hvad der kan ændres til noget mere anvendeligt, både med hensyn til rummenes indretning, men også tingene selv, der tager plads op i rummene; hvorvidt de bruges eller ej og hvor stor sandsynligheden er for, at de bliver brugt i fremtiden eller om de kan pakkes væk på loftet eller gives væk.

Det er da noget konstruktivt at bruge tiden på, for genhusningen skal ske under alle omstændigheder og vi skal pakke til at bo et andet sted i 2-3 måneder, så det er ikke helt lidt, der skal med dér, men så skal den forreste del af huset ellers helt ryddes, for der skal rives mure ned (og genopbygges - håber jeg), der skal slibes gulve, males med noget giftigt stads og det kræver altså, at ALT er pakket væk og vi får slet ikke adgang til de ting, der står på loftet eller i de små rum i den anden ende af huset! Pyha. De ting, der ikke kan opbevares i huset eller komme med i genhusningen, bliver opmagasineret et eller andet sted, så dem kan vi heller ikke komme til.

Midt under vores genhusning skal vi så sende Johanne på efterskole! Så når vi pakker sammen sidst i juni, så skal vi pakke en portion til Johannes flytning OGSÅ! Hm, måske jeg alligevel skulle have taget en speditør-uddannelse, for det kræver da lidt "logistisk" overblik.
Det skal nok gå (i lo##) ^_^

Nå, men jeg har besluttet, at vi er tilbage her i huset, før vi skal holde fest for Johanne d. 4. oktober - det har jeg altså! Så det skal være sådan! Det giver 1 måned mere, end de to måneder der på forhånd varsles om, at det vil tage, så der skulle være plads til lidt overraskelser. Der er temmelig mange boliger her i bebyggelsen, der skal renoveres p.gr.a. skimmelsvampe-angreb, så det er rimeligt at gå ud fra, at alle er interesserede i, at hver enkelt bolig bliver færdige i en fart (sådan bare "til tiden")!

Kaninen er stadig dejlig, Johanne er stadig sød - og omvendt, så nu vil jeg drikke resten af min te, tænke på de billeder, jeg skal have malet og så ellers gå i seng og hvile mig. Imorgen vil jeg pakke en kasse med børnebøger, som Johanne er færdig med at være interesseret i, og som derfor kan komme på loftet til jeg engang får børnebørn! Måske maler jeg et lille billede herhjemme?

Ingen kommentarer: