august 23, 2008

Hvor blev solen af?

Torsdag nat checkede jeg DMI's byvejr for Ishøj og så, at fredag kunne give nogle byger, men lørdag skulle blive rigtigt flot med solen fremme!
Og så er det sådan et regnvejr, at DMI ligefrem har varsling om kraftig regn! Hvordan bar de sig ad med det?
Jeg har været ude og rense "lokummer" hos 'ninerne og givet dem noget foder; de skal jo ikke lide under, at vejret driller.
Selvom jeg var iført en paraply, så blev jeg alligevel våd, for det er altså noget med at mangle den tredje arm og hånd, når der skal bakses med affaldspose, halm, skovl, kattegrus - "nej, Juice, du skal ikke hoppe over kanten og ud" - og så en paraply! Snuske sad selvfølgelig bare og afventede tingenes gang - hun er jo en rigtig dame - og viste med al tydelighed, at hun ihvertfald ikke skulle ud i det vejr! Sjovt som begrebet kropsprog er så ekstra tydeligt, efter jeg har "kendt" hende i så lang tid!
Nå, men jeg har også kendt mig selv i lang tid og jeg viser også med al tydelighed, at jeg ihvertfald heller ikke skal ud i det vejr mere end højst nødvendigt. Så må maleriet vente til imorgen og dagen idag rives ud af kalenderen. Natskjorten bliver dagens klædning, men jeg har måttet tage bukser på. Selvom termometret viser 21 grader, virker det bare som Fahrenheit istedet for Celcius og så bliver sådan en dag bare så lang, for jeg har lidt svært ved at rejse mig idag og savner virkelig at kunne bruge stolen til at køre rundt i mit hjem! Ligge eller sidde?
Nu er der kun 20 dage tilbage!
På onsdag skal jeg møde ovre i mit hus og lige være med til at ... (måtte lige afbryde, fordi Juice's bur er noget værre [l..]møg, hvor regnen står lige ind i det største af hans rum og så stod hele buret og vippede - suk - jeg bliver virkelig nødt til at gøre noget i en fart!) ... gennemgå planerne en gang mere, så alle er sikre på, at det, der laves, nu også er det rigtige og det aftalte.
Endnu en gang er jeg taknemmelig for, at internettet er opfundet og at jeg har fundet nogle sjove ting at lave dér! Og for en gangs skyld får tv'et lov at stå og lave lyde --- hm, jeg tror, det er lige en dag for Henna!
Henna i håret, te i potten, croissanter fra ovnen, middagsmaden sat i ovnen nu den alligevel var varm og så er det bare at vente! (kun 20 dage endnu!)

Ingen kommentarer: