juli 26, 2008

Det regner ned - med gode dage !!!

Efter en dejlig rolig fredag, hvor Birgitte og Heidi kom over og så film og spiste æblekage sammen med mig, og hvor Irli forinden havde været forbi for at se på det regnslag, jeg havde syet, havde jeg aftalt med Irli og Poul, at vi skulle mødes i Tivoli til medbragte sandwicher, kaffe og hjemmebag (alt sammen lavet af Irli) idag, lørdag.

Nu havde jeg forinden haft lidt bøvl med den lokale udbryder-konge, kaninen Juice, som tilsyneladende slet ikke har forstået, at når der sidder plader, pap, foam og hvad jeg ellers har kunnet finde, for hegnets åbninger, så var det fordi, han IKKE skulle kravle den vej for at finde ind til dame-kaninen Snuske, som han synes, er det mest interessante, der findes i hele verden! Han havde undersøgt alt, hvad der var værd at undersøge om de 3 sider af hendes bur, han havde indenfor rækkevidde, så nu manglede han den 4. side, men den indebar desværre, at hvis han skulle bag om buret, måtte han via naboens have og det synes han altså ikke var et stort problem. Naboen har en gravhund og mente ikke, det var en god ide, de 2 dyr skulle mødes!
Så her til formiddag prøvede jeg at banke alle de løse dele sat ved hegnet lidt bedre fast, men det gik ikke særligt godt og min tiltagende panik kunne nok høres, da Birgitte ringede, for 30 sek. senere stod hun og Annita og tog bestik af problemerne. Gamle brædder, der alligevel skulle skrottes, blev hentet i Birgittes have (så havde hun det mindre at køre på genbrugsgården) og så blev der arbejdet koncentreret i ½ time og så var haven sikret.
Her til aften har Juice arbejdet med at afprøve systemet og har godkendt det! Altså ... han slap ihvertfald ikke ud nogen steder idag ^_^ og det var ikke fordi, han ikke forsøgte.

Efter Tivoli, som blev ekstra hyggeligt, fordi vi ved et tilfælde traf Irlis niece Bente med følge, kørte jeg hjem og pakkede vognen med en kold cola og Snuske i transportkasse og så tog vi over for at vande i vores egen have.
Det var en fryd at se det lille brune dyr fare rundt i en helt tydelig gensynsglæde, og hun fulgte mig med rundt på min tur med spand og kander for at se til, at jeg fik givet alle planter nok vand, og så undrede hun sig ellers over, at der står et akvarie, hvor hendes bur plejer at stå! Stedet blev undersøgt ekstra-grundigt, før hun fandt et af sine hvilesteder, hvor jeg let kunne hente hende fra, da vi senere skulle tilbage til Eremitagen!
Det var skønt at sidde under æbletræet og drikke kold cola og tænke på, hvor herligt det bliver, når vi kan flytte hjem til vores egen have og hus, begge steder med betydelig mere plads og meget mere hensigtsmæssigt indrettet, end der hvor vi holder sommerferie - Eremitagen.
Jeg har virkelig mærket allerede, hvor meget det betyder, at der er tilstrækkelig plads og hjælpemidler til at gøre hverdagens sysler mere overkommelige og derved give mig muligheden for at vælge lave noget af det, der er lidt sjovt og/eller spændende for mig. Det frie valg er nu engang en vigtig ting.
En god dag, gode mennesker, dejlige dyr og smukke fjerlette skyer på en smuk blå himmel!

Ingen kommentarer: