juli 23, 2008

En lang dag

I et stykke tid har jeg arbejdet på at lære et nyt system til computeren at kende.
Idag valgte Jan at bruge næsten hele dagen på at få softwaren til at fungere på en tilfredsstillende måde og give mig en slags lektion, så jeg kan tage de næste skridt for at bruge det bedre.
Det er fuldstændigt som at lære et nyt sprog - det er faktisk også et nyt sprog, som her skal forstås af en computer, så små fejl duer slet ikke! En computer er jo ikke tilfreds med et lille undskyldende smil, lidt forklarende kropssprog eller giver et hint om, hvad det er der er galt med commandoen!
Mit hovede er helt fyldt med uldne totter, men alligevel måtte jeg lige hjem og se, om computeren nu virkede selvom vi har rodet rundt inde i den. Beviset for at den stadig virker er, at jeg kunne logge ind på bloggen og opdatere, så det vigtigste virker! o.O (eh?)

Ellers har jeg sendt Basserne afsted til Johanne idag, så hun kunne få lidt hygge-post hjemmefra. Det er altså rart at jeg kan gå ind på lejrens hjemmeside og holde mig lidt orienteret om, hvad der sker. De har selvfølgelig rygende travlt, så det er ikke hver eneste dag, der bliver lavet et indlæg, men det er ret tit og adressen er:
www.luftballonen.dk (håber jeg har lavet linket rigtigt - jeg er VIRKELIG træt).
Da jeg tog ovre fra Jan og Kirsten efter en hyggelig afslutning på dagen, mødte jeg Birgitte og fulgte med rundt om søen for at lufte hundene og så tog jeg hjem og nussede Snuske, kæmmede hende, nussede Juice og så ind og få lidt mad.
En lang og meget god dag med en stor hjælp fra Jan, som jeg er taknemmelig for. Igen bliver forundres jeg over de gode mennesker, jeg kender.
Ikke nok med det, men genboen her til sommer-huset kom idag og bad mig sige til, hvis jeg skulle få brug for en hjælpende, praktisk hånd. Det var altså smadder hensynsfuldt sådan at stille sin hjælp til rådighed uden forbehold. Virkelig en god dag. - og nu begynder jeg at blive generet over, at jeg ikke har styr på grammatikken mere, så jeg tror, jeg går i seng nu. Godnat og håber, alle fik en god nat og oplever lige så gode dage, som den idag har været - selvom det giver vat i hovedet!

Ingen kommentarer: