juli 11, 2008

Hyggen kan begynde

Der blev gjort rent idag (torsdag) og selvom jeg var færdig med at rydde op, manglede opvasken fra de sidste 3 dage at blive fjernet, men det skete her til aften, så det har været en god dag.
Kaninerne fik renset bure og vi var sammen en tur ovre i haven på Skrædderpladsen for at se til fiskene - hvis nu de havde drukket alt vandet - vande de krukker, der ikke havde fået regn nok og tømme postkasse. Vi, er Johanne, Snuske og jeg. Snuske skulle lige testes i den taske, vi havde udset til at transportere i, for vi har en dejlig transportkasse, men den er for stor til at stå ordentligt på min stol.
Typisk altså - vi har pakket og er flyttet mandag og torsdag får vi info-brev fra efterskolen, hvor der står, at Johanne skal have lige netop de ordbøger med, som er blevet tilbage i huset! En helt ny tysk/dansk-dansk/tysk ordbog og ditto for det engelske sprog! Suk! Men jeg tror altså, at jeg vælger, at det må kunne vente til vi kommer tilbage til huset, for det kan ikke være vildt vigtigt den første måned af skoleåret, og i så fald må hun kunne låne sig frem bare den måned. På den anden side er det egentlig forbløffende, at det skulle være det eneste, vi har misset!
Åh, jo og så skal alt hendes habengut lige mærkes med hendes navn! Længe leve tekstil-tusser!Der er lige 3 billeder mere fra sommerresidensen her: Et kig ind i mit soveværelse,
et fra døren til badeværelset og ind etage med "kontoret" lige fremme, samt et glimt af min kørestol bagi, hvor der er spisekrog og så fjernsynet, set fra min kørestolsplads. Det er blevet sat i garderoben, for det var det eneste sted, der var plads. Mit soveværelse er lige til højre for fjernsynet.
Jeg synes selv, det er blevet ret hyggeligt og Johanne gør en del for at være til hjælp, selvom hun stadig sørger for, at jeg ikke glemmer hendes gamle uvaner. Trappen op til 1. sal kan hurtigt blive fyldt med hendes "stuff", men fordelen her er, at jeg ikke skal gå mange skridt, før jeg er ved trappen - næsten ligegyldigt, hvor jeg finder tingene!!!
Bilka fik besøg af mig idag (torsdag), for der var en del, jeg undlod at købe inden flytningen, men nu var alt brødet næsten spist af Johanne og der skulle også købes eddike til skyllemiddel, men jeg nåede hjem med vitamin-tabletter til 800 dage! pyha, men hold fest, hvor de var billige! Det ene glas var næsten gratis og jeg skulle alligevel købe snart, så det var vist et godt køb.
Igår aftes (onsdag aften) fik jeg bestilt te'er sammen med Birgitte, så nu er vi godt kørende! Johanne glæder sig til vi skal have svensk pølseret imorgen, så det er nemt at gøre hende glad! Kartoflerne er allerede kogt, men vi skal også op i centret for at besøge biblioteket, købe tog-billet hos DSB og aflevere et konto-nummer oppe i kommunen, så det er vigtigt, at aftensmaden er nem at gå til, for jeg en del træt i hele kroppen *;*
Nu pakker jeg sammen for idag og glæder mig til imorgen.

Ingen kommentarer: