juli 31, 2008

En rolig dag

Så skal der "betales" igen for de aktive dage. Der er dømt stille-dag, men vejret er skønt, der er skygge i haven her, kaninerne hygger og æder mælkebøtter i lange baner, ungerne leger i haven ved siden af og ønsker ret tit at fortælle mig, at de er gode til at klatre på plankeværket!
Det er jo den rene idyl og jeg sidder og overvejer, om jeg kan finde en forlænger til computeren - batteriet er kørt fladt 2 gange idag allerede, hvor jeg havde computeren med udenfor - og sætte kørestolen ud i haven og så slå mig ned derude mere permanent. Når krimierne starter, kan jeg endda se TV'et ind gennem havedøren; ja, faktisk kan jeg ikke undgå at se tv'et, for det står omtrent midt i døråbningen, når jeg kigger ind i huset! Det var bare det mest hensigtmæssige sted i forhold til køkkenbord/kørestolens placering, så det viste sig meget mere anvendeligt, end jeg først havde regnet med.
Ellers er jeg begyndt at varme op til Johanne vender hjem på lørdag, for der bliver nok lidt ræs på i ugen efter. Der er nogle af dagene, hvor hun skal afsted og være sammen med venner og en dag, hvor hun skal "arbejde" med StreetSurfing. Arbejde kom i citationstegn, for jeg har indtryk af, at det er mere fornøjelse, end det, de fleste forstår ved ordet arbejde! Hun er meget glad for det og får rørt sig en masse! Der er bare også en masse praktiske ting at holde styr på, og jeg er meget glad for, at vi lagde en del energi i, at tage højde for det, allerede inden vi blev gen-huset.
Jeg glæder mig stadig vildt, til hun skal afsted på efterskolen. Det er så fedt for mig at tænke på, at hun kommer hen et sted, hvor hun kan fordybe sig i det, hun interesserer sig mest for, og hvor hun slet ikke behøver at tænke på dårlige dage, sygdom, at hjælpe eller sådan.
Mens hun er på astmalejren (eller hvornår hun ellers er hjemmefra), kan jeg jo mærke, hvor meget hun alligevel hjælper til, tager hensyn og må acceptere aftaler, der bare ikke kan blive indfriet den dag. Det er slet ikke noget, jeg synes, er specielt hårdt eller forfærdeligt for hende, men det er da indimellem en ekstra belastning for hende oveni pubertet og teenage-nøkker! Udover at det også kan være ekstra belastende for mig!
Så vi glæder os vist begge to og har forventninger om, at det bliver et år med muligheder for at gøre noget andet! Lige gyldigt hvad - bare noget andet! Og noget andet kan være en dejlig ting i sig selv!

Ingen kommentarer: